pondělí 2. prosince 2019

Jordánsko část 1

Když jsme nedávno zjistili, že nás zase trochu svědí paty a přemýšleli kam dále vyrazit, byla ve hře Kuba a tak podobně... Najednou na nás vyskočila super výhodná letenka do Jordánska.... Inu proč ne? V Arabských zemích jsme ještě nebyli a že toho mají co nabídnout. Letenky berem a přípravy můžou začít.
Let je s parádním 13h přestupem v Krakově. Ještě, že se za poslední dny tak ochladilo, takže strávit noc brouzdáním po sice krásném vánočním, ale zato ledovém Krakově nezní zrovna jako sen. Co se dá dělat,
odjíždíme z letiště do centra. Výzdoba je parádní, ale mráz nás pomalu směřuje do nějaké hospody...
Všude celkem draho, ale nakonec nás jeden naháněč směřuje do levnějšího podniku (Hned po tom co zjistil, že z nás kšeft nekouká:D )
Po třech pivkách se hned líp zabíjí čas, ale kolem půlnoci to nezvladáme a vracíme se zpět na letiště, kde spíme na lavičkách až do rána... Hrozná noc.
Nakonec se dočkáme a vyrážíme směr Amman. Jsme unavení a hladoví, takže po chvilce nahánění a shánění dopravy do centra podléháme jakémusi taxikáři s tím, že kousek pojedeme busem a pak přestoupime na taxi. Domlouvame cenu kolem 20JD a jedeme... Jaké zklamání, když zjišťujeme, že onen autobus by nás dovezl do centra za pouhé 3JD. Smůla no. Taxi bylo neoznačené a uprostřed ničeho prestupujeme... Ukázková blbost... Nicméně náš řidič dovezl kam jsme potřebovali, takže fajn.
Ubytování u Fatymy bylo extra rychlé, odhazujeme batohy a prodíráme se ulicemi na hlavní místa. První zastávkou je Hassam restaurant. Parádní jídlo pro dva. Jen je drobný detail, že dopředu nevíte cenu, tu se dozvíte až při placení. A jako všude v ulicích i v hospodě řádí neuvěřitelný chaos.
Škrábeme se na citadelu, což jsou zbytky starého chrámu z dob Řecka, Říma a Byzancie. Brutálně monumentální stavba. Při vstupu do muzea si vyžádali podpis...trapas. Arabsky se píše odzadu dopředu, takže když hledáte nejbližší prázdnou stránku po evropsku, moc šancí nemáte. Naštěstí jsem byl včas upozorněn, takže jsem je nebavil dlouho.
Po citadele vyrážíme na další zajimavost v podobě římského amfiteátru, kde se nás místní smradi snaží naštvat. Hází kameny, petky z vodou, sockuji o prachy a obecně dělají slušný bordel... A policii, která to hlídá, to prakticky vůbec nezajima. No co, asi vyrázíme dál.
Za hlasitých projevů muezzinu, kteří svolávají do mešity, se potloukáme ulicemi a sháníme něco k večeři.
Večeře nalovena a už se těšíme na čaj a shishu. Náročný to byl začátek.